Hus med hus på?



När vi promenerade runt i Söderköping så sprang vi på det här huset. Jag vet inte riktigt hur man kom fram till den här lösningen. Det skulle vara intressant att höra arkitekternas brainstorming. "Jag vill ha ett höghus mitt i Söderköping". Bara det en märklig tanke då det inte alls passar in i stadsbilden. "Men jag tycker att vi ska göra så det ser ut som en vanlig villa". Hur ska man då lösa det? "Jag vet säger Kalle! Vi bygger en villa och ställer det OVANPÅ det fina höghuset".

Det är säkert ett jättefint objekt i någons ögon och förmodligen ett väldigt speciellt hus.

Jag tycker väl att detta är ett bevis på varför man inte ska ge arkitekter helt fria händer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0