Kommentarer

Några av helgens visdomsord från junior såhär långt:

- "Om inte vi åker och köper glass så kommer jag att sätta i halsen"

- "Pappa, du måste skaffa dig större hår. Det är så litet"

Jag har plockat fram en gammal griffeltavla som är rolig att rita på. Populärast är nog att man faktiskt kan sudda bort allt när man vill ha nytt. Jag vet inte om det är någon lek som har lekts på dagis, eller om hon har kommit på det själv, men igår började hon med att sudda bort delar av prinsessan som vi hade ritat och frågade: "Vad fattas"? Hur det än är så har jag en tänkande unge.

Jag fick igår också prova på hur det känns att vilja släppa allt och släta till en annan unge som var taskig mot min. På väg hem ifrån sandlådan några meter från vår tomt så bestämde sig en större kille för att stå i vägen och reta henne. Egentligen helt harmlöst och på ett sätt som ungar gör. Alice blev lite ledsen och min första reaktion var att gå och kasta in ungfan i buskarna, helst taggbuskar, men jag höll mina rusande känslor i schack. Tur var väl det. Hon måste ju lära sig att hantera olika situationer själv. Jag misstänker dock att man inte borde göra min dotter illa på något sätt. Kan bli så att man får stå sitt kast i sånt fall. Det är intressant vilka oerhörda känslor som kan sättas i gungning så fort det gäller ens barn...

Annars är jag snäll.

Ibland i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0