Semester

Ibland behöver man bara ta ett litet break från allt. Det var dags för fotbollspremiär uppe på Råsunda, och jag passade på att ta några extra dagar för att på riktigt kunna umgås med Johan. Det var ett tag sen det fanns läge för det utan att det bara handlade om fotboll. Man måste få chansen att filosofera lite runt omkring livets mysterier ibland också.



Jag kunde knappast ha valt en bättre vecka att spatsera mina gamla hemtrakter. Solen sken i kapp med mitt leende. Folk vallfärdade ut ur sina iden för att insupa våratmosfären. Uteserveringarna fylldes snabbt och de karaktäristiska solglasögonen prydde de annars så stressade ansiktena.

Det blir väldigt uppenbart att vi inte riktigt lever under de kalla månaderna. Det är lite synd, men dessto trevligare när allt lever upp igen. På tal om uteserveringar så måste jag bara flika in att Dala Deli är fina grejer. Att sitta i vårsolen och avnjuta en grillad smörgås med mozzarella, lufttorkad skinka och basilika är en av höjdarna hittills i år.

För första gången på väldigt länge så kände jag inte att jag stördes av livet där uppe. Det kändes odelat bra att vara hemma lite och det var med delade känslor jag styrde kosan hemåt igen efter några underbara dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0