Bröllop

Bröllop är en trevlig företeelse. Folk är glada och luften laddad av positiv energi. Vi hade idag privilegiet att närvara på Camilla och Fredriks bröllop i Rådhuset i Norrköping. Lite extra intressant då det var det första icke kyrkliga bröllop jag bevittnade. Lite annat upplägg minst sagt och väldigt effektivt. Jag kan absolut se att folk föredrar denna variant, samtidigt som jag har full förståelse för folk som väljer den kyrkliga varianten. Smaken är som baken.

De hade tur med vädret. Eller tur och tur, man hade såklart gärna sett strålande sol och sommarvärme i brudparets ära, men med tanke på att jag så sent som igår nästintill behövde en båt för att ta mig ut till brevlådan här hemma, så var uppehåll alldeles tillräckligt för att ge glada miner.

Naturligtvis så glömde vi kameran hemma, men med hjälp av den alltid närvarande mobilkameran så förevigades... inte brudparet, utan vi, vi , VI.



Någonstans mitt under den efterföljande bröllopsfesten togs detta vackra foto. Alkohol hade intagits. Dock bara utav den ena parten. På denna bild kan det dock vara svårt att urskilja vem den spiknyktra är.

Hursom så var det en trevlig kväll. Vi kom hem lite lagom mitt i natten och en riktigt trevlig kväll var fullbordad. Alla hade överlevt. Mat är dock inget vi behöver tänka på de närmsta dagarna. Kan inte minnas när jag senast åt så mycket gott. Men ibland så måste man offra sig...

Tack för att vi fick komma och all lycka i framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0