Coop Forum

Vi bestämde oss för att det skulle bli en sista svullardag idag för att på måndag återgå till motion och vettig kost. Därför styrdes kosan mot Maxi. Alice tjatade om lekstugan, men eftersom klockan var rätt mycket och det faktum att det var midsommardagen så sa jag att lekstugan skulle vara stängd. "Men jag blir förtvivlad om den inte är öppen". Ja. Drama queen?

Hursomhelst så visade det sig att Maxi hade helt stängt. En aning förvånande med tanke på att de ofta skryter om sina öppettider. Samtidigt så var det väl rätt skönt att inte behöva hantera en "förtvivlad unge". Det var ju inga problem att acceptera att leklandet var stängt när affären inte ens hade öppet.  Vi åkte vidare mot Coop och där hade de minsann öppet generösa 30 minuter till. Inne på Coop finns det en lekpark för barnen som inte är bemannad och således alltid öppen till den lillas förtjusta skri.

Pappa med kamera verkar numera förfölja barn med mindre och mindre lust att fastna på bild. Jag passade på när hon faktiskt ville visa mig något. Hon sa "Pappa. Titta nu noga på mig", innan hon staplade ut på en nätbro:



Vi fortsatte till rutschkanan där hon återigen skulle visa mig något, även om jag denna gång inte behövde titta noga... Precis innan hon ska åka så ser hon att gubben står där med kameran igen. "Pappa, du ska ju inte ta kort på mig":



"Pappa, kolla på mig nu. Jag ska styra sjörövarskeppet:



Komplett med armviftningar och skräckinjagande vrål. Prinsessan kan agera pirat också. Kanske det inte är helt kört att den rosa perioden kan plana lite... Till sist var det då dags att dra sig mot utgången så vi inte skulle bli inlåsta. Det gick inte riktigt lika fort nedför rutschkanan längre. "Vi måste gå nu, de stänger affären". Jag fick en oförstående blick tillbaka. "Varför då". Ja...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0