Fiske



Vi har under helgen fiskat vid flera tillfällen.Från flotten i sjön hemma hos Matildas föräldrar. Det har varit en hit, även om tjatet på ett eget metspö har varit ständigt närvarande. Det får bli ett inköp tills nästa gång hon kommer hit. Researchen säger att det finns små bambuspön på ICA Maxi för 35 spänn. Kan kännas som 35 välinvesterade kronor i sammanhanget. Man kan om inte annat ha suttit och njutit lite av livet mellan varven. Det blev lite extra mysigt med en stor rosa filt också.

Hursomhelst så har vi faktiskt fått lite fiskar. Några abborrar och något som visst ska ha hetat sarv, men då min expertis på området inte är den starkaste så lämnar jag det därhän och konstaterar endast med 100% säkerhet att det var en fisk. Med fina färger.



Sen är det klart. Det är ju inte helt kul hela tiden och då måste man ju förstås fråga pappa om han ändå inte är LITE sugen på att leka prinsessan Törnrosa och prins Philip. Och när man då frågar hur man faktiskt leker denna underbart lockande lek så får man en förklaring ackompanjerad av blicken ovan: -"Jag är prinsessan och sover i hundra år". Där någonstans börjar man tycka att leken kanske verkar ha en tendens att vara en liten aning långsam sisådär...



Efter att det hade blivit lite väl långsamt på bryggan utan några direkta napp så drog Alice och jag oss längre och längre ifrån vattnet. Till slut var jag upplurad i huset, på övervåningen för att den toaletten var den enda med varm sits... Jag vet inte hur det gick till riktigt, men, men. När Matilda kommer tillbaka har hon kameran med sig och visar bilden här ovan. Typiskt. Alice hade älskat att se det. Hon pratar mycket om att det är fågelmammor och fågelungar som flyger omkring på himlen.

Innebär det förresten att vi fågelpappor inte kan flyga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0