Örebro slott



På väg upp till Lindesberg för lite hundträning stannade vi till ett tag i Örebro för att se vad stan hade att bjuda på. Det visade sig vara en oerhört mysig liten stad. Den kändes väldigt kompakt med mycket saker på liten yta. Hela staden andades historia.

Det stora intresset från min sida riktades (surprise, surprise) mot slottet. Det är kusligt likt Vadstena slott på många sätt. Borggården är betydligt mindre dock. Nu gick jag inte in av olika anledningar, men jag antar att det med dess historia är betydligt mer fascinerande på insidan.

Bland Vasaborgarna så måste jag säga att Kalmar slott är helt överlägset. Har ni inte varit där ännu, åk. Helst nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0