Vårgårda

Nu sitter jag i alla fall i rummet på vandrarhemmet vi ska spendera vår helg i. Med tanke på rummets storlek och minimala våningssäng så har vi blivit skinnade, men Matilda och Ciara kommer vara lyckliga campare efter helgen så allt är bra.

Under vägen så åker man förbi skyltar med mer eller mindre vanliga ortsnamn på. Här kommer några som jag noterade:

- Svinhult OCH Älgaryd på samma skylt. Vi tittade på varandra och undrade om vi nu inte var i Småland och nickade lite samstämmigt. Så var givetvis fallet

- Köttakulla. Va? På allvar?

- Kolgränna. Det måste vara hit alla misslyckade polkagrisar skickas...

- Lilleskogen. Tja. Där jag kommer ifrån kallar vi det rätt och slätt för dunge.

- Bredaslätt. Jag vet inte. Det lät roligt då mitt uppe i allt.

- Komskälet. Kändes dock inte som skäl nog att svänga av.

- Nitta. Nåja...

- Fristad. Kan någon ringa Palmegruppen. Jag tror att jag kan ha hittat mördarens gömställe...

- Nävraspång. Får alla hitta på sitt eget ortsnamn? Även om just detta var en rastplats...

- Trollsås. Inte ett dugg kul om man utläser det Trolls-ås, men Troll-sås ger genast mungympa.

- Öresjöbacke. Endast i Sverige antar jag.

- Horla. Tre skyltar försökte locka in oss. Jag tror att det var stavfel på alla tre. Skulle verkligen L:et vara med? De kändes väääääldigt angelägna att locka in folket till den lokala turistnäringen...

- Byttorp. Om du tar mitt röda torp så får jag ditt prickiga med elefanter på? Deal? Bytt är bytt och kommer aldrig mer igen!

Vad gör man inte för att underhålla sig som passagerare. Det går ju inte BARA att räkna husvagnar liksom. Jag ser fram emot vår tilltänkta Finland/Norrlandtrip under sommaren. Där kommer godbitar att finnas.

Dags att sova nu efter en märklig dag som avslutades med invigning av lägret med mat och info. 102% av övriga deltagare hade med sig vin varav 98% lådvin. Sprit är gott och alla blev glada.

Ny dag i morgon.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0