Svenska cupen

Denna turnering som Gud glömde för länge sedan har ju slutat att engagera även den mest inbitne. Trots att det är en relativt lätt väg ut i Europa.

Hursom...

I lördags var det livelottning i TV4 inför de allsvenska lagens intåg. Mitt AIK skulle stoppas in mot ett på förhand lämpligt motstånd. Fortfarande på det stora hela rätt ointressant, om det inte hade varit för möjligheten att hamna i en bortadrabbning mot Norrköping. Sexton kvalificerade lag. Sexton allsvenska lag. Lotterna var käckt placerade i ett stort påskägg.

Jag blev lite förvånad att jag plötsligt fann mig engagerad i lottningen. Ett antal lotter hade dragits. AIK var inte med på någon och kvar som motståndare fanns IFK Norrköping. Jag knöt näven och uttalade ett ascool yes för varje lott som inte innehöll vårt namn.

Jag blev än mer förvånad över min reaktion när AIK drogs som bortalag mot IFK. Jag i det snaraste jublade och slängde upp armarna i luften. Över en lottning i Svenska cupen. Det är galet.

Hur det nu än är så kommer mitt älskade AIK på besök till min nya hemstad om två veckor. Det känns underbart bra!

Jag kommer att vara där!

Jag och 746 andra ungefär.

Länge leve Svenska cupen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0