Bilåkning



Ibland verkar det som att det inte alls ska bli roligt att åka bil. Bilden ser väl förmodligen värre ut än det faktiskt var. Jag tyckte dock att kroppsspråket var värt att föreviga.

Häromdagen så försvann hon. Plötsligt. Utan förvarning. Vi var i garaget. Stoppade in saker i bilen och jag skulle backa ut. Som sig bör så skulle Alice ställa sig bredvid garaget. Allt i sin ordning. Jag sätter mig i bilen  och Matilda går ut till Alice. När jag kommer ut så ser jag att Matilda går och ropar efter henne. Inget svar. Lite panik börjar sprida sig så smått. Jag kör ut och ställer bilen och rusar efter. Jag hittar dom hemma. Det visar sig att Alice har sprungit hem, snabbt som en vessla, för att hon är kissnödig. Det är första gången hon har dragit iväg helt utan att fråga. Hon brukar t o m fråga mig om det är okej att hon går iväg med Matilda.

Nu vet jag i alla fall att mitt hjärta klarar lite småstressiga situationer...

För övrigt så tittade hon ut genom fönstret härom kvällen när vi satt och åt och såg att vi hade ställt upp en liten pool till henne (som senare förvisso visade sig vara trasig) varpå hon kommer med en klockren analys av läget:

- "När man tycker att det är tillräckligt varmt för att bada i poolen... då får man bada i poolen"

Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0