Korvbollar

Kosan styrdes hemåt för lite snabb matlagning. Hemgjorda hamburgare (som för övrigt blev skit). Någon ville inte ha hamburgare och vi kom på att vi hade korvbollar, ja, korvbollar. Vi hittade sådana på Maxi för några dagar sen och köpte såklart. Alice hade aldrig hört på maken.

Korvbollar? Ni skojar! Det finns ju inte! Tokigt!



Men vaddå? Ni menar allvar? Eller va?



Jaha, är de såhär stora eller?



Va? Bara såhär små?



Ni skojar verkligen inte! De måste jag få se när vi kommer hem!



Som man kan äta såhär?



Jag tror jag får dåndimpen. Bäst jag lugnar mig med nappen...



Korvbollarna blev förstås en hit. Lika roliga som goda. Dock hann de inte stekas. Hon var för ivrig. Scans kalla korvbollar. Inte världens bästa kvällsmat för en liten tjej kanske, men det fick duga denna kväll.

Som avslutning så lägger vi in en av dagens sista kommentarer. Hon satt med sin lördagsgodispåse. Det fanns en godis med papper på som hon ville ha hjälp med att öppna. Ingen av oss kunde hjälpa till exakt just då. Plötsligt hör man från soffan:

"Det är ju inte klokt. Jag kunde ju öppna alldeles själv".

Finns bara viljan så finns det ett sätt.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0