Skogen i bilen



Det är inte alltid det går så fort när man är ute i skogen. Har man dessutom missat frukost så kan det vara gott med en macka i bilen innan man går ut och trotsar stormen. Just denna skog var dock en hit vad det verkade av kommentarerna som kom när vi väl var ute:

- "Vilken vacker och underbar skog"
- "Jag älskar den här lilla skogen"
- "Man kan dansa i den här skogen"

I mina öron låter det som en godkänd skog även om det frågades efter var sjön fanns. Kan det vara så att man har blivit lite bortskämd med att skogen ska ha en mysig liten sjö också?

Efter skogen åkte vi hem till Matildas föräldrar för att prova på att fiska. Alice har pratat mycket om det och jag hade lovat att vi skulle göra det den här gången hon var hos oss. Matilda lyckades gräva upp en mask som måste ha kommit ur underjorden på riktigt. Ett riktigt monster som förmodligen till en början mest skrämde bort de stackars fiskarna. Det nappade lite grann innan vi delade av masken. Sen tog det inte lång tid förrän det började nafsa riktigt ordentligt och snart var fisken uppdragen till allas förtjusning. Jag tror dock att Matildas far skrek mest av alla. Alice såg lite förbluffad ut och som vanligt så missade jag att fotografera ett intressant tillfälle.

Det blir fler fisketillfällen. Hon tyckte att det var kul att stå och hålla i sitt spö även om det var anpassat för vuxna och säkert var 5 meter långt. Vi får ordna ett mindre åt henne vad det lider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0