Fredrik Härén

Det finns människor som kan kittla lite extra i det dom gör. Fredrik Härén är an sådan man. Jag har just avnjutit, för jag vet inte vilken gång i ordningen, hans föreläsning på Kunskapens dag -07. En lektion i den högre skolan hur man får en ganska självgod skara människor att fnissa lite skamset över insikten att man kanske inte är så fantastiskt bra som den bilden man själv har målat upp av sig. Det är intressant att se hur man med några få frågeställningar kan få folk att skruva lite på sig av obehag.

Jag tänker inte redogöra för vad som sades i föreläsningen. Jag länkar istället till del ett här. Jag förstår att han har utsetts till årets talare 2006/2007. Han förmedlar sina ord på ett väldigt tilltalande sätt. Han når fram och jag sitter i alla fall som ett tänt ljus. Jag hoppas verkligen att få se mer av honom inom en snar framtid.


Spring och titta nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0