Simhallen



Det visade sig vara förbaskat trevligt i Finspångs simhall. Det fanns en hel del att underhålla sig med. Allt från vattenrutschkanor till strömmar och bubbelpool. Alice var väldigt tuff och gick därifrån med ett antal kunskaper rikare.

Under dagen fixade hon följande:

- Flyta helt på egen hand med hjälp av ett par armpuffar
- Simma helt på egen hand på djupt vatten med flytanordning
- Hoppa ner i bassängen från bassängtrappan
- Doppa huvudet under vattnet
- Åka med mig och Matilda i de STORA vattenrutschkanorna

Rutschkanorna gick utanpå själva simhallen och in igen. Hur kul som helst. Vi provade också att åka nerför den gula på en "gummiflotte", men det var en dålig idé. Det blev en oerhörd fart och både jag och Alice flög av den i första svängen då vi slog runt. Men det var ingen fara p åtaket. Jag hade full koll på henne. Dock tyckte hon att det var lite läskigt. Det förstår jag. Det blev en riktig vurpa.

Summa sumarum så var det dock en riktigt härlig upplevelse för oss alla och det kommer definitivt att göras om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0